dinsdag 5 april 2011

Het begin van Blomma!

Eindelijk is het zover en heeft Blomma een weblog. Laat ik beginnen met vertellen over het begin van Blomma. In de zomer van 2006 zat ik 's nachts Finn te voeden en bedacht dat ik misschien de leuke aardbeienmutsjes zou kunnen gaan verkopen in Nederland. Wij woonden toen in Amsterdam en ik wilde graag werk creeƫn waarbij ik niet afhankelijk was van een bepaalde plek, zodat we overal in Nederland zouden kunnen gaan wonen. Maar dan moest ik natuurlijk meer dan aardbeienmutsjes gaan verkopen.
Die zomer ontmoette ik via een gezamelijke vriend Jennie Boije. Zij was net begonnen met LipFish en wilde graag haar collectie in het buitenland gaan verkopen. Via haar ontmoette ik Ulla van Ubang en zo had ik al twee Scandinavische merken om mijn winkel mee te beginnen, naast de aardbeienmutsjes. Ik besloot om mij geheel te richten op Scandinavische kinderkleding, speelgoed en handgemaakte artikelen. De naam van de winkel wist ik meteen. Blomma betekent in het Zweeds 'bloem' en 'bloeien' en was ook in het Nederlands goed uit te spreken en te onthouden.
Het idee stond, nu nog op zoek naar een goede webdesigner. De site van Talulabelle vond ik erg leuk en via haar kwam ik terecht bij Zodan. Marten Moolenaar van Zodan maakte een professionele site, zodat Blomma een goede start had.
1 Juni 2007 ging Blomma open, 2 weken later stond Blomma op Flavourites, waardoor Blomma een vliegende start kreeg. Begin 2008 verhuisde ik met mijn gezin naar Zweden. Omdat ik wel heel graag verder wilde met Blomma besteedde ik de verpakking en verzending uit aan Misi in Zoetermeer. Ondertussen kijk ik hier in Zweden rond naar nieuwe merken en artikelen.
Dit jaar bestaat Blomma 4 jaar, heeft Blomma ondertussen bijna 20 merken & een bijzondere klantenkring die ervoor zorgt dat ik dit werk met heel veel plezier doe!

Martine Passchier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten